Werkwijze
Onze werkwijze
Altijd rechtstreeks contact met de huisarts
In onze praktijk staat u centraal. U kunt zelf uw vraag stellen door middel van e-mail, een telefonische afspraak, videoconsult of fysiek consult. Dat betekent dat u geen contact heeft met een doktersassistent, maar met de huisarts zelf. Door deze korte lijnen verwachten we meer persoonlijke zorg te kunnen leveren. U maakt zelf uw afspraak online of per telefoon, wat betekent dat u bij ons niet in de wacht staat. Wij nemen op een door u ingepland tijdstip contact met u op. U kunt uw medisch dossier zelf inzien, medicatie herhalen en uw uitslagen inzien.
Voeding, leefstijl en Positieve Gezondheid staan bij ons centraal. Veel klachten en medicatie kunnen door middel van deze aanpak verminderd of voorkomen worden. Ook bij chronische aandoeningen zoals diabetes type 2, hypertensie, verhoogde cholesterolwaarden en maag-darmaandoeningen speelt leefstijl een erg grote rol. Uiteraard schrijven wij medicatie voor waar nodig.
We hebben een startende praktijk en zullen dan ook niet fulltime aanwezig zijn. Voor spoedeisende zaken zijn we elke dag bereikbaar tussen 8 en 17 uur. Wij hopen op uw begrip hiervoor.
Zelf regelen
Je kunt veel zaken zelf online regelen op deze website. Om je zo goed mogelijk te helpen hebben we hieronder de belangrijkste informatie overzichtelijk neergezet.
- Als je een afspraak wilt maken met de huisarts, kun je dat zelf online doen. Dit kan op elk moment van de dag en week. Je hoeft dus niet meer te wachten aan de telefoon of balie.
- Via de website kun je ook eenvoudig een vraag stellen of een foto sturen. Handig voor niet-urgente vragen of als je een foto wilt meesturen van bijvoorbeeld een plekje op je huid.
- Herhaalrecept aanvragen, je medisch dossier of uitslagen bekijken? Hiervoor hoef je niet meer te bellen naar de praktijk. Je kunt dit allemaal regelen via de website in het portaal.
Veelgestelde vragen
Deze veelgestelde vragen zijn samengesteld op basis van vragen die wij vaker krijgen. Door de antwoorden hier te geven besparen wij je de moeite van contact zoeken en hebben wij huisartsen minder onderbrekingen in ons werk met patiënten. Mocht je het antwoord op jouw vraag niet vinden dan kun je je vraag stellen aan de praktijk.
Hoe zet ik de website van mijn huisarts op het startscherm van mijn iPhone of iPad?
Open Safari. Ga naar de site van je huisarts. Tik onderin (bij de iPad bovenin) op de Deelknop. Tik op ‘Zet op beginscherm’. Tik eventueel op de naam van de site en typ een andere naam. Tik op ‘Voeg toe’. Het icoon van de site staat nu op het startscherm.
Hoe zet ik de website van mijn huisarts op het startscherm van mijn Android telefoon?
Open de browser Chrome. Ga naar de website van je huisarts. Tik rechtsboven op een pictogram met drie stipjes. Tik op ‘Toevoegen aan startscherm’. Geef de site een herkenbare titel of laat de standaardbenaming staan. Tik op ‘Toevoegen > Toevoegen’. Het icoon van de site staat nu op het startscherm.
Hoe vraag ik mijn herhaalmedicatie aan?
We willen je vriendelijk verzoeken om dit via ons portaal te doen. Dat voorkomt fouten en scheelt ons veel tijd die we kunnen gebruiken om betere zorg te leveren.
Hoe krijg ik de uitslag van mijn onderzoeken?
Uitslag van een onderzoek krijg je via het portaal tenzij dat anders is afgesproken met de huisarts. Je ontvangt een mail zodra de uitslag bekend is. De huisarts zal een toelichting schrijven bij de uitslag.